12 mai 2016

Și totuși unde este adevărul legat de B0$$?

Oricum am lua-o (și credeți-mă am cercetat), dintre toți candidații la postul de primar al municipiului Sighișoara, singurul dintre ei care a făcut afaceri cu statul este candidatul UIPS Sighișoara, Iulian Sîrbu. Care evită să dea o explicație clară și în detaliu despre acestă afacere care s-a finalizat în justiție. Am mai spus odată că mie personal îmi plac lucrurile foarte clare mai ales când vorbim despre afaceri cu statul. Afaceri care știm cum s-au desfășurat. Nu-i poți judeca pe alții atunci când în spatele tău există lucruri neclare! Afaceri sulfuroase au devalizat România, minut de minut apar dovezi care arată dimensiunea corupției care a măcinat această țară! La timpul ei, presa locală așa independentă cum este ea a publicat articole despre respectiva afacere. Unele dintre ele au dispărut de pe internet cum este acesta:







 După cum bine știm însă, internetul lasă urme care sunt greu de șters. Și nici nu doresc să mă fac mesagerul mediei locale sau regionale despre a cărei imparțialitate am serioase dubii. Voi începe cu două articole care îmi par cele mai profesioniste dintre toate, scrise de fostul meu coleg de redacție de la JSR (și un jurnalist de excepție), Adrian Diță. Acestea nu au fost șterse și, eu personal am dat mereu credit acestui jurnalist. Le puteți citi în ordine cronologică aici și aici.



Tot pe internet găsesc un interviu oferit de Iulian Sîrbu cu un motto demn de tot respectul pe care îmi și permit să-l citez: „NE SUFLECĂM MÂNECILE ȘI NE APUCĂM DE TREABĂ!”. Perfect! Dar înainte de a ne apuca de treabă ar fi elegant să ne suflecăm mânecile și să lămurim puțin trecutul. Cine nu cunoaște bine trecutul nu poate anticipa cum se cuvine viitorul. Un trecut plin de umbre este adeseori garantul unui viitor întunecat. Din acest interviu am reținut răspunsul voit echivoc al intervievatului menit să genereze confuzie: 

"Reporter: Dar, principalul dezavantaj care e?


Iulian Sîrbu: Probabil, este faptul că pentru o perioadă de câțiva ani am avut în administrare parcările din zona centrală a orașului. Problema este că atunci am fost atacat și criticat, chiar dacă firma plătea către Primăria Sighișoara o sumă consistentă de bani, plus investiții, angajați și impozite și taxe. În acest moment, când eu nu mai am nicio treabă cu parcările, serviciul s-a extins în tot orașul. Nu este normal să fii obligat să plătești parcări de reședință. Ar trebui create locuri speciale, doar pentru cei care își doresc acest lucru. Mai mult decât atât, Primăria a cheltuit pe parcări mai mulți bani decât a încasat. Firma Boss Company am vândut-o în anul 2012. Mulți confundau firma Boss Company cu Boss Computers, magazinul de calculatoare. Până la urmă, sighișorenii și-au dat seama că au fost multe zvonuri la mijloc și alte intenții.

Ba, nu, eu cred că nimeni dintre cei interesați nu a făcut confuzie între cele două firme! Dar, cu adevărat interesant este faptul că Domnul Sîrbu recunoaște că a vândut firma în anul 2012.

Pentru că nu putem face abstracție de faptul că evoluția financiară a SC. BOSS Company SRL coincide (doar?) întâmplător cu evoluția politică a lui Iulian Sîrbu și a colegilor. Aderența acestora la PSD Sighișoara. De atunci afacerea SC BOSS Company SRL a început să duduie iar Domnul Sîrbu a vândut-o când au început problemele. Și când au început problemele?! Pentru asta trebuie iarăși să mergem pe pagina Freelance-reporter să citim acest articol și apoi pe acesta. Cazul a fost de notorietate.

Haideți înainte de a continua să lămurim cu o treabă. Nimeni nu mă poate suspecta de vreo remușcare în ceea ce îl privește pe fostul primar Dăneșan. Ancheta desfășurată pe Sighișoara Samizdat legată de cazul "Casa Schaessburg" (anchetă care a dus la condamnarea acestuia) s-a desfășurat într-o perioadă în care în Sighișoara NU exista niciun fel de opoziție (politică sau de presă). Perioadă în care actualii "independenți" erau parteneri de partid cu Ioan Dorin Dăneșan și făceau afaceri frumușele cu Primăria Sighișoara. Opoziția a început când s-a spart căruța după tentativa semi-eșuată de puci intern. Putem la fel de bine să ne punem întrebarea rezonabilă având în vedere lumea pestilențială a politicii românești, oare cum ar fi evoluat lucrurile dacă nu s-ar fi spart "gașca" (scuzați, pesedeul..)?! 

Deci haideți să facem o paralelă grafică între evoluția politică a Domnului Sîrbu și afacerile SC. BOSS Company SRL. Avem aici la dispoziție date și grafice oficiale foarte detaliate despre SC BOSS Company SRL (cifră de afaceri, profit, număr de angajați, etc...). Le redau și în captură online.




Pentru că face vorbire în interviul mai sus amintit despre anumite confuzii răuvoitoare, Domnul Sîrbu omite (sau se face că omite) să amintească de un alt contract cu statul petrecut în luna ianuarie 2012 (!!), și anume cu Primăria Nadeș (cifra de afaceri este absolut irelevantă). Și nu, nu era vorba de administrarea unor parcări de către SC BOSS Company SRL ci pur și simplu ca "prestator de servicii întreținere și asistență sisteme de calcul" ceea ce nu pușcă nicicum cu afirmația din interviul mai sus amintit că ar exista intenționat rea-voință în a induce confuzii între SC BOSS Computers SRL și SC BOSS Company SRL. Și pentru a nu lăsa loc de niciun fel de interpretări aveți aici copii după facsimile:




Iată de ce am insistat mereu asupra clarificării trecutului. Experiența mea de jurnalist îmi spune mereu să privesc cu mare circumspecție aspectele confuze din trecutul celor care vor să administreze întru binele urbei. Și nu, nu o fac nici pentru Moldovan cum deja se sugerează prin oraș, nici pentru Mălâncrăvean, nici pentru Gavrilă sau Burlacu, Poșta sau Mosora. Prieteniile și amicițiile mele se opresc acolo unde încep dubiile (aviz amatorilor!), moment în care apele se despart. Din acel moment devin jurnalist cu adevărat independent care nu va ezita niciodată să facă dezvăluriri care sunt de interes public. Am amici și în grupul Independenților așa cum voi colabora cu oricine care va dovedi că merge în administrația locală și în consiliul local exclusiv ca slujbaș al cetățenilor Sighișoarei. Sper că am fost suficient de clar.

Și da, există o hotărâre judecărorească rămasă definitivă prin care Curtea de Apel Mureș a repins recursul SC BOSS Company SRL. Eu, în locul Domnului Sîrbu aș face publică cu explicațiile de rigoare această decizie. Ar fi numai în folosul Domniei sale.

Pe bună dreptate campania electorală a celor de la UIPS se axează pe opoziția făcută în interiorul consiliului în ultimii patru ani! Dar cum naiba să îți faci titlu de glorie că ai făcut opoziție patru ani când defapt în politică acesta este rolul opoziției?! Aș putea de exemplu să le povestesc cum este să faci opoziție câteva zeci de ani (aproape) de unul singur. Alianța care l-a ținut în brațe pe Dăneșan deja condamnat penal (vorbesc aici de PSD+PNL+UDMR+PPDD+UNPR) primește acum în freză binemeritatele castane și pierdere de imagine de care, în cel mai firesc mod, opoziția profită. Așa-i în politică!

Voi sta la dispoziția oricărui demers de drept la replică fără niciun fel de ezitare.

Alexandru Goța